Udruga roditelja osoba s kombiniranim smetnjama u psihofizičkom razvoju Istarske županije Pula, uključila se u osvještavanje svojih korisnika te učenika osnovnih i srednjih škola o važnosti očuvanja okoliša. Radi se o projektu Srcem do sinergije ekologije i zdravlja čiji je cilj pobuđivanje svijesti o ekologiji i zdravom načinu života te uspostavljanje interakcije i komunikacije između osoba s intelektualnim teškoćama i djece školske i srednjoškolske dobi.
Projekt se provodi u partnerstvu s osnovnim školama Marčana, Vodnjan, Loborika, Medulin, Šišan, Vidikovac te Srednjom medicinskom školom Pula. Projektom je obuhvaćeno 25 korisnika te 412 učenika osnovnih i srednjih škola.
Pomoć planeti uz socijalizaciju i integraciju osoba s intelektualnim teškoćama
Vesna Radolović, voditeljica projekta, istaknula je kako će se cilj projekta ispuniti da kroz edukaciju, likovni izražaj i sportske aktivnosti podigne svijest o tome kako možemo pomoći sebi i našoj planeti i time ulagati u bolju i zdraviju budućnost. Projekt će doprinijeti i socijalizaciji i integraciji osoba s intelektualnim teškoćama u širu društvenu zajednicu, te uspostavljanje interakcije između osoba s intelektualnim teškoćama i učenika osnovnih i srednjih škola s ciljem da učenici od najranije dobi dođu u neposredni kontakt s osobama s intelektualnim teškoćama.
U sklopu projekta održane su razne aktivnosti. Kroz radionice očuvanja prirode i okoliša učenici i korisnici upoznali su se putem izrade plakata i radnih listića sa zaštićenim parkom prirode Rt Kamenjak i pticama koje obitavaju na području Kamenjaka.
Stapanje s prirodom
Radna terapeutkinja Sandra Išić istaknula je kako korisnike Udruge nastoje što više približiti prirodi. Kroz radionice upoznavanja prirode i okoline multimedijskim prezentacijama nastojali smo učenicima i korisnicima približiti prirodu i stapanje s prirodom. Za naše je korisnike vrlo važan boravak u prirodi jer doprinosi smanjenju stresa. Nažalost, imamo puno korisnika koji žive u gradu i nemaju puno prilika za posjet prirodi stoga smo im mi to kroz ovaj projekt i razne aktivnosti omogućili.
Tijekom godine posjetili smo u više navrata Rt Kamenjak gdje smo upoznali zaštićene biljke i životinje. Posjetili smo i pulski akvarij gdje su upoznali morski svijet. Bavili smo se i sadnjom biljaka na Didaktičkoj farmi u Vodnjanu, bili na edukativnom izletu u Rovinju gdje smo između ostalog posjetili i rasadnik te Institut za istraživanje mora, pojašnjava Sandra Išić.
Korištenje recikliranog materijala na likovnim radionicama
S druge strane, vrlo važan dio projekta su i eko-likovne radionice na kojima je naglasak stavljen na korištenje recikliranog materijala s ciljem očuvanja prirode i okoliša. Korištene su tri tehnike; tehnika otiska sa temperama, oblikovanje papira i izrada ptica uz pomoć sjemenki, mahunarki i recikliranog materijala. Likovna terapeutkinja Helena Pola istaknula je kako je fokus uvijek bio na ekologiji i recikliranju. Na radionicama su osim naših korisnika sudjelovali i učenici koji u svojim školcim programima možda nisu u mogućnosti koristiti razne materijale i tehnike modeliranja. Na likovnim smo radionicama obrađivali temu koju smo prije toga upoznali na multimedijskoj prezentaciji.
Završetak projekta svečano je obilježen u prostoru Udruge gdje su korisnici ponosno izložili svoje radove koje su kroz godinu izradili zajedno s učenicima osnovnih i srednjih škola koje su bile partneri na projektu. Osim pobuđivanja svijesti o ekologiji i zdravom načinu života važnosti ovog projekta doprinio je kontakt učenika s osobama s intelektualnim teškoćama koji ruši sve predrasude.