Odlazimo na pčelinjak u Rakalj gdje su stigli učenici belgijske srednje škole na praksu u sklopu programa Erasmus plus.

Jade Van De Velde i Gregory Balux učenici su poljoprivrednog odjela srednje škole Pito Stabruk u Belgiji. Posljednja tri tjedna proveli su u Raklju na stručnoj praksi u sklopu programa Erasmus plus. Učenici su stigli u Rakalj nakon što je njihov profesor koji se inače bavi pčelarstvom kupio staklenku meda od pčelara Kristijana Dubravca i tako stupio u kontakt i dogovorio stručnu praksu. Prošli su kroz sve trenutne poslove u pčelinjaku i prikupili iskustvo koje će im pomoći u daljnjem obrazovanju i projektima na kojima rade u školi.

Učenicima će iskustvo koristiti za školske projekte

Jade ističe kako je i ranije u školi sudjelovala u radovima u pčelinjaku, a ovdje je imala priliku naučiti ono što ju najviše zanima, a to je proizvodnja matica i briga o njima. Pčelar-mentor naučio ju je tehnikama proizvodnje matica koje će dalje koristiti u školskim projektima, a svoja će iskustva prenijeti i belgijskim pčelarima. Gregory ističe kako ga pčele zanimaju, ali u početku je bio prisutan strah koji se s vremenom smanjio zbog svakodnevnog rada u pčelinjaku.

Učenici su bili zaduženi za praćenje razvoja pčelinjaka

Učenike je ugostio i mentorirao pčelar Kristijan Dubravac koji ima oko 350 košnica. Ističe kako je do glavne paše preostalo četrdesetak dana i kako je sada potrebno ojačati zajednice kako bi se brže razvile i bile spremne za pašu bagrema. Do prvog svibnja potrebno je dosegnuti broj od pedeset tisuća pčela u produktivnoj zajednici. Učenici koji su stigli na praksu sudjelovali su u svim trenutnim poslovima u pčelinjaku, a bili su i zaduženi za jedan pčelinjak u kojemu su svakodnevno nakon odrađenih zadataka pratili razvoj i stanje košnica.

Proizvodnja satnih osnova

Osim rada u pčelinjaku, u Raklju su imali priliku raditi i na proizvodnji satnih osnova koje Dubravac proizvodi za sebe te usložno za druge pčelare. Učenici su se tako prvi put susreli sa složenijom mehanizacijom za proizvodnju satnih osnova te različitim voskom koji dolazi od različitih pčelara. Jade je više radila na samom stroju, dok je Gregory radio na pakiranju finalnog proizvoda. Jade nam je pojasnila kako se prvi put susrela s ovakvim strojem koji olakšava proizvodnju te kako je na njemu lako raditi. Oni u školi moraju raditi jednu po jednu satnu osnovu, a rade samo s jednom bojom voska. Ovdje je puno boja koje su određene pašom pčela i peludi koje prikupljaju s različitih biljaka, pojašnjava nam.

Osim novih iskustva, praksa u inozemstvu doprinosi osamostaljenju učenika

Učenici su u Raklju proveli tri tjedna. Prvi tjedan s njima je došao profesor koji im je pomogao da krenu s praksom, tjedan dana su bili sami, a posljednji je tjedan stigla školska pedagogica Hanne Vandeghinste koja je s njima završila praksu. Hanne ističe pojašnjava kako njihova škola broji oko 1400 učenika, gdje osim poljoprivrednog odjela imaju i električare, vodoinstalatere te ostala strukovna zanimanja. Svake godine u istom terminu, učenici odlaze u inozemstvo na stručnu praksu. U ovom trenutku, tridesetak učenika se nalazi u inozemstvu na stručnoj praksi. Dvoje su u Hrvatskoj, a ostali su u Švedskoj, Danskoj, Francuskoj, Mađarskoj i na Islandu. Ističe kako je praksa u inozemstvu važna za učenike te kako se kod prijašnjih generacija, kod učenika koji su sudjelovali u programu vidi kako imaju puno veće samopouzdanje, samostalniji su i zreliji od ostalih učenika.

Učenici su vrlo zadovoljni s odrađenom praksom gdje su stekli razna iskustva. Od svog mentora – pčelara naučili su jako puno. Vraćaju se doma i sa sobom nose neprocjenjiva iskustva i lijepu priču o našoj domovini i radišnim ljudima koji su im prenijeli svoja znanja.