Istarski vinari u Zagrebu su predstavili mlade malvazije na jubilarnom, desetom En primeuru. Osim malvazija, posjetitelji su mogli kušati i autohtone sorte Kvarnera i Bregovite Hrvatske. Kako je bilo, saznajte u nastavku.
Jubilarni, deseti En primeur i ove je godine privukao ljubitelje istarskih malvazija u zagrebačku Esplanadu. Na otvaranju manifestacije, predsjednik udruge Vinistra, Nikola Benvenuti istaknuo je kako cilj manifestacije kao i uvijek, da se kušaju vina koja još uvijek nisu na tržištu. Tako će kupci, potrošači, distributeri i vlasnici restorana dobiti uvid kakva će vina stići na njihove police i u restorane. Benvenuti naglašava kako je glavna ideja promocija malvazije kao sorte, ali i Istre kao vinske regije. Pokazujemo jednu snagu i brojčanu veličinu. Želimo pokazati da nas ima puno i da radimo dobra vina. To je krajnji cilj prezentirati publici, da se dobije dojam o berbi i naravno o Istri kao vinskoj regiji.
Godišnje se proizvede više od 8 000 000 boca malvazije
Manifestaciju je otvorio Ezio Pinzan, pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu, šumarstvo, lovstvo, ribarstvo i vodno gospodarstvo, Ističe kako je Županija ponosna što ima udrugu Vinistra koju podupire već više od dvadeset godina i dodaje kako je malvazija drugo vino u Hrvatskoj po proizvedenim količinama. Proizvede se više od 8 000 000 boca. Prošle smo godine svjedočili jednoj iznimno kvalitetnoj berbi i kvaliteti grožđa. Želimo predstaviti to vino na drugom po vrijednosti tržištu za naše vinare, nakon one prodaje na kućnom pragu naše Županije koja je najvrjednija preko turizma i gdje osim vina prodajemo i našu kulturu i tradiciju.
Uvod u ocjenjivanje vina i ovogodišnju Vinistru
Direktor Vinistre, Ivan Marić naglašava kako je En Primeur samo uvod u Vinistrine nadolazeće aktivnosti. Jedna od njih je i ocjenjivanje vina koje će se održati u hotelu Parentium u Poreču za tri tjedna. Nakon toga i sama manifestacija Vinistra koja će se ove godine vratiti u porečku dvoranu Žatika i to od 6.-8.5.
Prošlogodišnju su berbu predstavili su sommelier Emil Perdec i enolog Kristijan Damijanić.
Sommelier Emil Perdec ističe kako su detaljno kušali preko četrdeset uzoraka gdje se pokazala različitost vinogradarskih područja iz kojih dolaze. Podijelili smo ih na šest vinogradarskih područja krenuvši sa istočnom Istrom pa preko južne… zapadne, gdje se pokazalo da je ipak bilo nešto manje padalina i to se u vinima dalo osjetiti. Kasnije, što smo se više dizali gore prema sjeverozapadnom, sjevernom i centralnom dijelu, tu je ipak bilo više padalina i to smo kroz degustacije uspjeli prepoznati.
Enolog Kristijan Damijanić naglašava kako je 2021. godina meteorološki bila izuzetno povoljna vinogradarska godina iako su travanj obilježile hladnoće koje su djelovale na djelomično smrzavanje pupova u pojedinim vinogradima i time rezultirali smanjenim urodom. Ali već u prvim danima svibnja pa sve do listopada, nastupili su ugodni topli dani. Odnosno, ugodne temperature s dovoljno vlage u tlu, što je svakako rezultiralo s dobrom kakvoćom plodova. Berba je bila provedena po suhom vremenu u onim uobičajenim terminima u zadnja dva desetljeća.
Autohtone sorte Bregovite Hrvatske
Svoje je mlade malvazije u Zagreb došlo predstaviti pedesetak istarskih vinara, a s Krka su stigli vinari s autohtonom žlahtinom. Kušanju se svake godine pridružuje i Udruga vinara i vinogradara Bregovite Hrvatske.
Predsjednik udruge Bregovita Hrvatska, Marko Mikleužić pojašnjava kako udruga obuhvaća oko 630 hektara vinograda i osamdesetak proizvođača. Naša misao vodilja je bila da se kroz Bregovitu Hrvatsku promoviraju ljudi koji stavljaju vino na tržište. Zasad postoje dva tipa proizvođača: Jedni su koji prodaju svoje vino na cijelom teritoriju Hrvatske i izvoze. To su veći proizvođači sa okrupljenim posjedima te hrpa malih proizvođača koji nisu zainteresirani za ništa osim prodaje na kućnom pragu. Dodaje kako je vino moda i kako imaju sreće da proizvode autohtone sorte koje su sada u modi. Znači imamo jedan izbor autohtonih vina koje su sada u modi. Relativno ih je lakše prodati nego velike svjetske sorte kao Pinot, Chardonnay, Sauvignon… To su sorte koje su polako izlaze iz mode, a nadomještaju ih domaće autohtone sorte.
Promocija je glavni cilj ove manifestacije koja premijernim kušanjem ističe ono što vinari trebaju njegovati i promovirati, autohtone sorte koje svaku vinsku regiju u hrvatskoj čine posebnom i jedinstvenom.