U svijetu u kojem masovna proizvodnja često briše granicu između kvalitete i kvantitete, projekt Local2Local vraća fokus na ono što zaista ima vrijednost – ljude, njihove proizvode i priče koje stoje iza njih. Projekt osam hrvatskih LAG-ova, među kojima je i LAG Južna Istra, ima cilj potaknuti razvoj ruralnih područja kroz promociju autentične gastronomske i agri-food ponude.

Oznaka kvalitete kao priznanje i prilika

Kako ističe Adriana Hrelja Ukota iz LAG-a Južna Istra, Local2Local ne povezuje samo proizvođače s krajnjim korisnicima, već im pruža i veću vidljivost i priznanje.

Ukupna vrijednost projekta iznosi gotovo 140 tisuća eura, a posebna pozornost posvećena je razvoju oznake kvalitete koja proizvođačima i ugostiteljima donosi ne samo priznanje, već i nove prilike.

Razvili smo oznaku kvalitete koja smo dodjelili proizvođačima i ugostiteljskim objektima na temelju jasno definiranih kriterija. Oznaka Local2Local potvrđuje da iza tih proizvoda stoji autentičnost i kvaliteta, pojašnjava Hrelja Ukota.

Kratki lanci opskrbe: više od trenda

U fokusu projekta je i ideja kratkih opskrbnih lanaca – model koji omogućuje direktnu prodaju proizvoda od proizvođača do kupca, bez posrednika. Na taj način ne samo da se povećava ekonomska isplativost, već se jača i odnos povjerenja.

Alen Peršić, čiji OPG kombinira poljoprivredu, preradu i ugostiteljstvo, vjeruje da je takva praksa ključna za razumijevanje i vrednovanje proizvodnje. Proizvodimo različite vrste sireva od mlijeka naših krava i ovaca, i sve to plasiramo kroz ugostiteljstvo. Ljudima jako puno znači kad vide da se proizvodi stvaraju upravo tamo gdje ih kupuju i kušaju.

Autentičnost privlači turiste

Maslinovo ulje iz Banjola, vino iz Šegotići i Vodnjana, med iz Krnice – svaki proizvod nosi i priču o ljudima i njihovoj povezanosti s prirodom.

Maslinik i prodajni prostor nalaze se jedno do drugog, što kupcima daje jedinstveno iskustvo. Mogu odmah vidjeti gdje raste plod koji završava u boci maslinova ulja koju nose kući, objašnjava Marina Mihovilović iz OPG-a Kadeto.

Vinarije koje nude osobni pristup i prepoznatljiv potpis sve se više ističu — kako među domaćima, tako i među turistima.

Turisti znaju što žele. Informiraju se, prepoznaju kvalitetu i vraćaju se. Naši kupci se vraćaju jer znaju što kupuju i tko stoji iza toga, govori Sanjin Siljan iz vinarije Siljan.

Ova oznaka nam daje dodatnu vidljivost, a nama to puno znači jer iza svakog proizvoda stoji ogroman trud. Drago nam je što je to prepoznato i što nas potiče da nastavimo još jače, ističe Matteo Moscarda.

Snažna lokalna ekonomija počiva na povjerenju. A povjerenje se gradi kroz autentičnost, otvorenost i kvalitetu. Filip Raponja iz Krnice, koji vodi pčelarsko gospodarstvo, naglašava važnost edukacije kupaca. Na njegovom gospodarstvu, posjetitelji mogu obići i Park pčela.

Kada ljudima pokažemo kako med nastaje i koliko pčele znače za naš ekosustav, stvaramo odnos koji nadilazi kupovinu. Ljudi žele razumjeti, žele povezati proizvod s pričom – i to ih vraća kod nas, pojašnjava Filip.

Od polja do stola

OPG Sarvan njeguje ekološki uzgoj, a svaki plod s njihovih polja završava na štandu kraj njive. Izravan kontakt s kupcima omogućuje da se vidi pravi put hrane, od polja do stola.

Ljudi vide njive, vide mene i plodove na njivi koje kupuju. Takav način proizvodnje i prodaje, po mom je mišljenju iznimno važan iz razloga što zapravo prezentiramo direktno sebe i svoje proizvode. Kod nas se može uvijek doći vidjeti što se konkretno zbiva na našim poljima, govori Ana.

Od maslinika do vinograda, od štanda, kušaona do restorana– Lokal2Lokal pokazuje da istinska kvaliteta dolazi od  lokalnog. I da budućnost ruralnog razvoja nije samo u tehnologiji, već u ljudima koji vjeruju u ono što rade.