Mali povjesničari, arheolozi, kartografi, restauratori… Sve su to, bar na kratko, mogu biti polaznici Arheološke školice koja daje učenicima nižih razreda osnovne škole priliku za učenje i istraživanje, a sve kroz igru.

FOTO: Paola Albertini

Riječ je o radionicama koje se održavaju u pulskom Arheološkom muzeju Istre u sklopu projekta Program PLUS, pod vodstvom dvojca iz Muzeja, Dunje Martić Štefan i Andreja Štefan Martić.

Inače, program donosi besplatne radionice za djecu i mlade osmišljene u suradnji sa stručnjacima. Program PLUS temelji se na suvremenim pedagoškim metodama koje integriraju različite stilove učenja: vizualni (gledanje, crtanje), auditivni (slušanje, pjevanje, govor), kinestetički (igra, gluma) i tekstualni (pisanje, čitanje).

Školica arheologije

Voditelji školice, Andrej Matić-Štefan i Dunja Štefan-Martić imaju višegodišnje iskustvo u pedagoškom radu iz područja povijesti arheologije. Raditi s djecom počeli su krajem listopada i radionice, ukupno 30 susreta, održavat će se do svibnja, svakog tjedna po 65 minuta. Interes je bio velik pa su oformili dvije grupe s po desetak djece, za lakši i kvalitetniji rad.

FOTO: Paola Albertini

Djeca u dobi od 8 do 11 godina do sad su iskapala artefakte koje su potom čistila od pijeska, lakirala i lijepila. Naučili su kako ih označiti i staviti na sušenje, a potom će ih interpretirati. „Djeci objasnimo svaki postupak i iz prve ruke dožive ono što uče jer se i sami okušaju u tome“, rekla nam je Martić Štefan prilikom posjete školici.

Ispričala je kako rade i dramske vježbe zato što će finale školice biti u svibnju kad će tzv. larp metodom igrati uloge u živo. Naime, nakon što naprave kostime i upoznaju se s rimskom kulturom i običajima, kroz igru i improvizaciju te razradnju svojih likova rješavat će zadane im zadatke.

„Zadatke zadaje onaj tko vodi igru, a sudionici kroz improvizaciju i razradnju svojih likova rješavaju te zadatke“, pojašnjava Martić Štefan.

Mnoštvo aktivnosti

Tijekom narednih susreta u školici djeca će sama napraviti kostime i razraditi svoje likove te se igrati međusobno utjelovljujući te likove, bez teksta, improvizirajući.

Učit će i o rimskoj povijesti i geografiji te kaširati kartu i usput razgovarati o povijesti Rima i općim pojmovima, a izrada kostima uslijedit će nakon toga. Osim odjeće, radit će i sandale te predmete koji će im biti potrebni.

Tu smo obuhvatili, arheologiju, povijest, kulturu i svakodnevni život, koji je njima zanimljiv, a s druge strane i rukotvorine te izrađivanje raznih artefakata, čime će se razviti svoje motoričke vještine. A tu je i gluma koja će im pomoći u prezentacijskim vještinama i podizanju samopouzdanja od malih nogu.

FOTO: Paola Albertini

„U prosincu ih vodimo u Akvileju nedaleko Trsta na studijsko putovanje. Ondje ćemo u pratnji prof. povijesti Igora Jovanovića i organizatorice Milene Joksimović posjetiti arheološki muzej i jedno od arheoloških nalazišta, antičke vile ili sklopove kuća“, najavljuje.

A kako bi u živo vidjeli ono o čemu uče, posjetit će Nezakcij, a u planu je obilazak pulskih spomenika. Školica će završiti u svibnju zajedničkim druženjem s roditeljima.

Reakcije djece na ovakav vid učenja i stvaranja je izvrstan, zadovoljna su i znatiželjna.

„Ovakav način rada daje im puno više prostora da zavole povijest i geografiju, a pritom radeći nešto što im je jako fora“, napominje Martić Štefan te kaže kako su reakcije djece na radionice mahom pozitivne s obzirom da su oni tu važni jer imaju priliku biti mali povjesničari, arheolozi, kartografi, restauratori te dobivaju prostor za samostalno istraživanje.